• proagriaoulu.fi » Hankkeet » MaitoLiideri » Kokemuskornerit
  • Kokemuskornereissa jaettiin oivalluksia

    MaitoLiiderin aikana on järjestetty kaksi Kokemuskorneria, joissa yrittäjät ovat kertoneet hankkeessa oppimistamme teemoista.

    Ensimmäinen Kokemuskorneri järjestettiin 2.3.2018 Ylivieskassa. Kokemuskornerin aluksi yrittäjät pitivät kornerit,joiden teemoina oli Valmiina viikkopalaverin vetoon, Digidigi-tiedonvaihtoa, Talouslukuja vertaamalla viisaammaksi sekä Oppia Wisconsinista. Kokemuskornerin lopuksi keskityttiin maitotilan brändäykseen. Ilkka Enkenberg Tarina-Akatemiasta johdatti yleisön brändäyksen maailmaan otsikolla Brändi, tarina ja maitotila. Lopuksi vielä mietittiin brändin rakentamista kolmelle oikealle maitotilalle.

     

    Kokemuskorneri 2.0 järjestettiin 13.3.2019. Kornerin aluksi professori Juha T. Hakala herätteli seminaari yleisöä otsikolla Olisiko aika keskittyä olennaiseen? Alustuksen jälkeen pohdittiin porukalla kalamaljapaneelissa maitotilan aikasyöppöjä. Seminaarin lopuksi Jukka Mäkelä kertoi omiin kokemuksiinsa pohjautuen mistä kannattaa lähteä liikkeelle maitotilan kehittämisessä. Marko Sorvisto jatkoi kertomalla siitä kuinka selkeä strategia ohjaa Kotipellon tilan kehittämistä. Jukka Ojantakanen kertoi visionäärinä miten vision avulla haetaan motivaatiota päivittäiseen tekemiseen. Lopuksi tutustuttiin erilaisiin tapoihin hyödyntää videoita maatilan johtamisessa.

     

     

    Mikä ihimeen kokemuskorneri?
    • Tilaisuus, jossa yrittäjät jakavat kokemuksiaan
    • Perustuu pienryhmätoiminnalle ja -menetelmille
    • Ei tylsää luentoa, vaan aktiivista vuorovaikutusta
    • Helpottaa kysymystä ja asioiden sisäistämistä